מאמרים לקריאה

איך לתכנן אירוע עיסקי חברתי איכותי?

המטרה של אירועים עיסקיים בגדול הם לבדר קולגות ואנשים העובדים יחד, לעיתים ליצור אפשרות לנטוורקינג או מינגלינג ולעיתים לגבש אותם יותר ולהגביר את הקשר החברתי ביניהם. למעשה אירגון של אירועים כאלו הוא די פשוט ולעיתים יש חברות המארגנות אותו אצלם במטה או אם ברצום לרענן קצת ולחדש אך עדיין לחסוך כסף אז עושים זאת בביתו של המנהל או בביתו של אחד מהעובדים הותיקים. כמובן שניתן גם לקחת מקום מקצועי שיאפשר לערוך אירוע שכזה. אירועים מסוג זה התחילו במסיבות הקוקטייל המפורסמות בתחילת המאה ה20 אשר איבדו מחינם ועשו קאמבק רק לאחרונה אל תוך הסצינה. אירוע מסוג זה אורך כשעתיים שלוש ובמהלכו מפנקים את המשתתפים בחטיפים שונים (בישראל לפעמים מרביצים באוכל יותר כבד) ובמשקאות אלכוהליים ורגילים ובמוזיקת רקע נעימה שעדיין מאפשרת לאורחים ליצור שיחות עומק עם משתתפים אחרים.

אם לקחת על עצמך את תפקיד המארגנת או המארחת אז חלק מהגדרת תפקידך הוא להציג אורחים מסויימים בפני אחרים ולהניע אינטרקציות וקשרים חברתיים כמו גם לדאוג שהאוכל והשתייה ימשיכו לזרום כל הזמן.

מה כדאי להכין וכיצד ראוי להתכונן לאירוע מסוג כזה?

כמו תמיד הכנה מראש היא משמעותית ביותר ויכולה להפוך את האירוע להרבה יותר פשוט אם הכל מוגדר ומובן ומתוכנן מראש. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לבחור את התאריך. בחו"ל נהוג לעשות זאת במהלך סוף השבוע אך בישראל יש מגבלות של דת והתניידות כמו גם התחייבויות משפחתיות ולכן לעיתים בוחרים בערב כגון חמישי בערב או ביום ראשון בערב לפני שהשבוע ממש מתחיל. עדיין יש לקחת בחשבון שאולי חלק מהעובדים יגיעו עם האנג אובר לעבודה ביום שני.

המשך לחלק ב'…